Özellikli Birimler

Çocuk Gelişimi Birimi

Çocuk Gelişimi Birimi

Çocuk Gelişimi Uzmanı: Nagehan Karataş Beyhan

Sadece problem durumunda değil çocuğunun gelişimini sağlıklı bir şekilde desteklemek isteyen herkes başvurabilir.

Çocuk Gelişimi Birimi Danışmanlık Alanları

  • Birimimize Uzman Hekimlerce yönlendirilen 0-18 yaş arasındaki çocukların ‘’zihinsel, dil, motor, öz bakım, sosyal ve duygusal gelişim’’ alanları, gelişimsel/psikometrik testler, gözlem ve aile görüşmesi gibi tekniklerle değerlendirilir. Uygulanan testler:
  • Ankara Gelişim Tarama Envanteri (AGTE): 0-6 yaş arasındaki çocukların Dil-Bilişsel, İnce Motor, Kaba Motor, Sosyal-Özbakım becerilerini ölçen ve genel gelişim düzeyini bildiren bir testtir.
  • Gelişim izleme ve destekleme rehberi (GİDR):Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı Gelişimsel Pediatri tarafından geliştirilen, ilk 3 yaştaki çocukların gelişimlerinin izlenmesini, desteklenmesini, erken tanı ve müdahaleyi sağlayan bir değerlendirme aracıdır.
  • Denver II Gelişimsel Tarama Testi: 0 -6 yaş 6 ay arasındaki çocukların Kişisel Sosyal, İnce Motor, Dil, Kaba Motor becerilerini ölçen, Gelişimsel Çocuk Nörolojisi Uzmanlarınca standardize edilmiş bir gelişim testidir.
  • Metropolitan Okul Olgunluğu Testi: 5 yaş 6 ay – 6 yaş arasındaki çocukların ilkokula uygunluklarını ölçen 100 itemlik bir testtir, zekâ testi değildir.
  • M- Chat/ Değiştirilmiş Erken Çocukluk Otizm Tarama Ölçeği: 18 – 30/36 ay arasındaki çocuklara uygulanır, Yaygın Gelişimsel Bozukluk şüphesi olup olmadığını değerlendirir.

DANIŞMANLIK YAPILAN KONULAR:

  • 0-6 Yaş Çocukların Gelişimlerini Değerlendirme
  • Gelişimsel Süreçte Aile Danışmanlığı
  • Aile İçi Çatışmalar-İletişim Sorunları
  • Gecikmiş Konuşma, Artikülasyon Bozuklukları, Kekemelik Gibi Dil Gelişimi Problemleri,
  • Kural koyma, sınır belirleme
  • Dikkat Eksikliği, Aşırı hareketlilik
  • Gelişim Geriliği
  • Öğrenme Güçlükleri,
  • Boşanma Ve Çocuk
  • Okul Reddi
  • Akran Zorbalığı
  • TV-Ekran Bağımlılığı
  • Öfke Nöbetleri, Karşı Gelme Davranışları, İnatçılık, Saldırganlık, Vb. Uyum Problemleri,
  • Kaygı Bozuklukları (Okul-sınav-performans vb)
  • Korkular (Hayalet-Karanlık-Doğa Olayları)
  • Özgüven Problemleri
  • Parmak Emme-Tırnak Yeme, Saç Çekme Vb,
  • Tuvalet alışkanlığının kazanım süreci ve yaşanabilecek problemlere uygun çözümler.
  • Dışa Atım bozuklukları (Alt Islatma-Enürezis, Dışkı Kaçırma-Enkoprezis),
  • Çocukluk Dönemi Mastürbasyonu,
  • Kardeş Kıskançlığı
  • Yeme Sorunu/Yemek Seçme
  • Uyku Düzeni/Uyku Eğitimi
  • Uygulanan testler ve yapılan aile görüşmeler sonucunda normal gelişim gösteren ve gelişim geriliği olan çocuklarda değişen performans, ilgi ve gereksinimlerini belirlemek amacıyla gelişimleri belirli aralıklarla izlenir. Değerlendirme sonucuna göre gerekli durumlarda uygun branşlara yönlendirme yapılır.
  • Çocuğun gelişimine uygun ortamın hazırlanmasında aile ya da çocuğun bakımını üstlenen kişiler bilgilendirilir. Çocuğun gelişimini olumlu ya da olumsuz etkileyebilecek çevresel koşullar incelenir. Gelişimi en üst düzeyde destekleyici koşulların oluşturulmasında öneriler sunulur.
  • Sağlıklı ve güvenli oyuncak, oyun, kitap önerileri gibi çocukların gelişimlerini destekleyici uygun materyal seçiminde ailelere öneriler sunulur.

 

 

30 Mayıs 2025